Point Of View

Στρατηγικές Επιβίωσης - Κριτική

Νάγια Παπαπάνου

«Η Στρατηγική Επιβίωσης της Αmy είναι μία και απόλυτη. Θέλει να ζήσει ακόμα και όταν όλα γύρω της μοιάζουν τρομακτικά και αφιλόξενα.»

Δύο άντρες και μια γυναίκα, μας συστήνουν την Amy. Δεν λένε ακριβώς τα ίδια, αλλά μιλούν για την ίδια. Μετά εμφανίζεται εκείνη, άλλοτε παιδί και άλλοτε γυναίκα, άλλοτε ασθενής και άλλοτε δυνατή, άλλοτε αστή κι άλλοτε άστεγη. Σημείο δράσης: οι λευκές περσίδες που κλείνουν τη θέα στο εσωτερικό των σπιτιών ή γίνονται κάγκελα ενός κελιού ή βιτρίνα ή κάδρο. Η Amy θα μιλήσει στο τέλος. 

Η παράσταση «Στρατηγικές επιβίωσης / ιλαροτραγωδία σε 4711 πράξεις», είναι ξεχωριστή, όχι μόνο για την αφορμή της, παρουσιάζει τη ζωή της Amy, μια  από τις 50 μαρτυρίες που υπάρχουν μέσα στο βιβλίο του βρετανικού δικτύου Hearing Voices / Ακούγοντας Φωνές, αλλά γιατί δημιουργεί ένα ιδιαίτερο εικαστικό και μουσικό περιβάλλον μέσα στο οποίο δρουν και ερμηνεύουν οι performers. Η πραγματικότητα συναντά την τέχνη σε μια εικαστική – μουσική – δραματική σύλληψη η οποία, κατά την γνώμη μου, θα πρέπει να ξεπεράσει τα ελληνικά σύνορα. 

Άνθρωποι και φωνές συγχέονται, χωρίς όμως να στερούν το νόημα από τα επτά συνολικά επεισόδια που επέλεξε η κ. Αδάμου να σκηνοθετήσει. Ο κ. Τάνης επιμελήθηκε και σύνθεσε μουσικά μοτίβα που ‘μιλούν’ κι αυτά για την ζωή της Amy. Το εικαστικό περιβάλλον της κ. Φερεντίνου σε συνδυασμό με τους φωτισμούς και τις φωτογραφίες του  κ. Μαυρίδη, προδίδουν, αν και ιδιαίτερα λιτά – σε μια less is more αισθητική – το δαιδαλώδες του ανθρώπινου μυαλού, προτείνοντας διαφορετικές διαστάσεις και προοπτικές. 

Κάθε ερμηνευτής, ξεχωριστά και όλοι μαζί λύνουν και συνθέτουν εκ νέου το ζήτημα της Amy, σε τέτοιο βαθμό που αναγνωρίζεις την Amy στο πρόσωπο του καθενός εξ αυτών. Ιδιαίτερα φορτισμένη και αριστουργηματική η σκηνή όπου οι κ. Αδάμου, Καπενής και Νικολαϊδης μιλούν ταυτόχρονα και ασταμάτητα πάνω στο τραπέζι, ενώ η κα Μπαλούτσου επιτυγχάνει να προτάσσει στο κοινό το συναίσθημα της Amy σαν ένας θηλυκός Buster Keaton, αιτιολογώντας πλήρως τον υπότιτλο του έργου «ιλαροτραγωδία σε 4711 πράξεις».

Από την Νάγια Παπαπάνου

Στοιχεία Παράστασης

Πολυχώρος Κέντρο Ελέγχου Τηλεοράσεων, Κύπρου 91Α & Σικίνου 35Α, Κυψέλη 

Τηλ: (00 30) 213 00 40 496, Κινητό: (00 30) 69 45 34 84 45

Παραστάσεις: Σάββατο και Κυριακή, 21:00, έως 27 Μαρτίου

Εισιτήρια: 10€ | φοιτητικό, άνω των 65 8€ | κάρτα ανεργίας & κάρτα ΣΕΗ, ΑΜΕΑ 5€

Διάρκεια: 80 λεπτά

Σκηνοθεσία: Βίκυ Αδάμου, Επιμέλεια και σύνθεση κειμένων: Χριστίνα Σαμπανίκου, Κίνηση: Άρτεμις Λαμπίρη, Μουσική επιμέλεια – πρωτότυπη σύνθεση: Ορέστης Τάνης, Εικαστικό Περιβάλλον: Παρασκευή Φερεντίνου, Φωτισμοί – φωτογραφίες: Παύλος Μαυρίδης, Σκηνικά – κοστούμια: Lazy Boy*, Σύμβουλος Δραματουργίας: Εύη Προύσαλη, 

Βοηθός σκηνοθέτη: Άντζη Βαλσαμή 

Παίζουν: Βίκυ Αδάμου, Χρήστος Καπενής, Μαρία Μπαλούτσου, Γιώργος Νικολαίδης


Σχόλια χρηστών

Για να συμμετέχετε στην συζήτηση πρέπει να γίνετε μέλη. Λάβετε μέρος σε κάποια συζήτηση κάνοντας roll-over στο αρχικό σχόλιο και πατήστε το κουμπί "Απάντηση". Για να εισάγετε ένα νέο σχόλιο χρησιμοποιήστε την φόρμα στο τέλος της λίστας.

Για να σχολιάσετε αυτό το άρθρο θα πρέπει να είστε εγγεγραμμένο μέλος