Agenda Theater
Ακρότητες του William Mastrosimone
Boem TeamΑγαπητοί φίλοι,
Γνωρίζετε ότι:
Μόνο το 4% των βιασμών και το 9% από τις απόπειρες βιασμού φτάνουν στο δικαστήριο;
Μόνο το 2% των υποθέσεων που παρουσιάζουν πειστήρια οδηγούν τους δικαστές σε καταδικαστική απόφαση και το βιαστή στη φυλακή;
Κάθε βιαστής που συλλαμβάνεται έχει διαπράξει (κατά μέσο όρο) 29 βιασμούς, ή απόπειρες βιασμού.
Είναι αλήθεια ότι εμείς το αγνοούσαμε.
Και ίσως αυτό -το σχεδόν αθέατο του εγκλήματος- ήταν ο λόγος που αποφασίσαμε να ανεβάσουμε τις «Ακρότητες» (Extremities), του Αμερικανού William Mastrosimone.
Στο ρόλο του Ραούλ ο Θοδωρής Αντωνιάδης
Στο ρόλο της Μάρτζορυ η Ελεονώρα Αντωνιάδου
Ένας άντρας μπαίνει σ' ένα σπίτι να βιάσει μια γυναίκα. Αυτή καταφέρνει να τον εξουδετερώσει. Τον δένει χειροπόδαρα και -σχεδόν τυφλό- αρχίζει να τον βασανίζει απάνθρωπα.
Οι ρόλοι αντιστρέφονται; Ίσως.
Στη σκηνή εμφανίζονται οι δυο συγκάτοικοι και φίλες της γυναίκας.
Τότε αρχίζει για μας η «ανάγνωση» του έργου...
Ο δικός μας προβληματισμός, που δεν σχετίζεται με την «δημοφιλία» της φρίκης, ούτε με τη δημαγωγία του βιασμού...
Η ηρωίδα διεκδικεί την έγκριση, την αποδοχή της πράξης της αλλά ΔΕΝ θα την έχει. Η μια (βιασμένη όταν ήταν έφηβη) προτείνει να τον αφήσουν να φύγει και να... το ξεχάσουν. Η άλλη, να καλέσουν την αστυνομία, αφού «…υπάρχουν νόμοι που πρέπει να τηρούνται». Είναι και ο βιαστής, που θα μπορούσε να είναι το «καλό παιδί» της διπλανής πόρτας.
Κυνικός, χειριστικός και επικίνδυνα πειστικός, θα εκλιπαρήσει τη συμπάθεια, με επιχειρήματα που φαίνονται λογικά, αφού ο ίδιος είναι οικογενειάρχης, σεξουαλικά χορτάτος και (προφανώς) δεν είχε λόγο να βιάσει. Θα ισχυριστεί ότι η γυναίκα φταίει, που τον προκάλεσε με την προκλητική της εμφάνιση και την οικειότητα που του έδειξε.
Εξ άλλου, ο βιασμός δεν έχει ολοκληρωθεί και η απόπειρα δεν αποδεικνύεται.
Αντίθετα, ο ίδιος είναι άγρια χτυπημένος και σχεδόν τυφλός… Αδιέξοδο.
Στο έργο (και προφανώς στην παράστασή μας) είναι διάχυτη η ακραία βία.
Το ίδιο και η αίσθηση ότι ο φόνος είναι κάθε στιγμή αναμενόμενος.
Επιλέξαμε να το παρουσιάσουμε στον λιλιπούτειο «Πίσω χώρο», έναν ιδιαίτερα ατμοσφαιρικό χώρο, που η άμεση επαφή των θεατών με τη δράση, μεγεθύνει το ρεαλισμό των σκηνών, γεγονός που - χωρίς να είναι αυτοσκοπός μας - διευκολύνει στη βιωματική προσέγγιση του έργου.
Επιτρέψτε μας, να αναφέρουμε ένα απόσπασμα του θεατρολόγου κ. Σάββα Κυριακίδη, σε τοποθέτησή του για το συγκεκριμένο έργο: «…οι Ακρότητες, ξεπερνούν τη διάσταση ενός σχολίου πάνω στο αποτρόπαιο θέμα της άσκησης της βίας και ανοίγει μια πολυπλοκότερη και σαφώς πιο ενδιαφέρουσα κριτική των παραμέτρων του κοινωνικού ιστού».
Αυτή η θέση, θα αποτελέσει και την σκηνοθετική γραμμή στην παράστασή μας.
Συντελεστές
Μετάφραση: Μάριος Πλωρίτης
Σκηνοθεσία: Νίκος Δαφνής
Σκηνικά: Ελένη Σουμή
Κοστούμια: Ελένη Παπαδοπούλου
Μουσική επιμέλεια: Κων/να Σαραντοπούλου
Βοηθός σκηνοθέτη: Κων/να Σαραντοπούλου
Φωτισμοί: Αλέξανδρος Πολιτάκης
Εκτέλεση φωτισμών: Νίκος Μαυρόπουλος
Φωτογραφίες: Σπύρος Περδίου
Αφίσα/πρόγραμμα: Μαριέτα Ρούσσου
Trailer: Στέφανος Κοσμίδης ~ ORKI
Πρεμιέρα: Σάββατο 19/11/22
Παραστάσεις: Σάββατο στις 21:00 & Κυριακή στις 18:30
Διάρκεια: 90΄
Εισιτήριο: 15 ευρώ κανονικό και 12 ευρώ φοιτ., ΑΜΕΑ, 65+, ανέργων
Πληροφορίες/κρατήσεις: 2104816200
Προπώληση: katoapotigefyra.gr & viva.gr
Θέατρο Κάτω απ' τη Γέφυρα
Πλατεία ΗΣΑΠ,Νέο Φάληρο
Τηλ.: 2104816200
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
The Steams | Mild Conquest release show
Παρασκευή 23 Δεκεμβρίου 2022 | Temple | Special guest: Royal Arch
Σχόλια χρηστών
Για να συμμετέχετε στην συζήτηση πρέπει να γίνετε μέλη. Λάβετε μέρος σε κάποια συζήτηση κάνοντας roll-over στο αρχικό σχόλιο και πατήστε το κουμπί "Απάντηση". Για να εισάγετε ένα νέο σχόλιο χρησιμοποιήστε την φόρμα στο τέλος της λίστας.