Point Of View

Ντέστινυ - Κριτική

Νάγια Παπαπάνου

Δύο γυναίκες, συζητούν για τις σχέσεις τους με τους άντρες και εντοπίζουν το ενδιαφέρον τους σε έναν  και μοναδικό τον Ντέστινυ, έναν άντρα που ίσως περισσότερο να υπάρχει στην φαντασία τους παρά  στην πραγματικότητα. Όμως τι συνιστά τα θέλω τους; «Τι να το κάνω το δαχτυλίδι; Εγώ για το χάδι πήγαινα».

Στο Small Argo full of Art, παρουσιάζεται το έργο του Άκη Δήμου «Ντέστινυ» σε σκηνοθετική επιμέλεια της Χρύσας Καψούλη, με την Εμμανουέλλα Κοντογιώργου, την Κασσάνδρα Τζάρτζαλου και τον Γιώργο Ημέρη. Στην σκηνή δεσπόζουν χρωματιστά σκαμπώ / υποπόδια διαφορετικών διαστάσεων, που μετακινούνται και παραπέμπουν άλλοτε σε καναπέ, άλλοτε σε τραπέζι και άλλοτε σε κρεββάτι, κι όλα μπροστά από ένα ασπρόμαυρο φωτισμένο παραβαν, εν δυνάμει τζαμαρία. Ο σκηνικός χώρος συνολικά (από την είσοδο του κοινού, έως κάθε άκρη του και πίσω από τους θεατές) ενεργοποιείται από τον Γιώργο Ημέρη, ο οποίος είναι το φανταστικό αντικείμενο του πόθου. 

Ενώ υπάρχουν όλα τα κλισέ εκείνα που καθιστούν μια γυναικεία συνάντηση, σχεδόν μπανάλ (τράπουλα, γλυκό, κρασί, συνταγές μαγειρικής, κουτσομπολιό σεξουαλικού περιεχομένου), η γραφή του Άκη Δήμου, διεισδύει στην γυναικεία φαντασία , ανατρέποντας τον κοινωνικό τους ρόλο σε μια πατριαρχική κοινωνία, φέρνοντας στο προσκήνιο την ανάγκη για την ζεστασιά ενός σώματος, την ανάφλεξη της εγκεφαλικότητας και την διεύρυνση της σεξουαλικότητας. Η σκιαγράφηση των χαρακτήρων της Άννας και της Ρεβέκκας καταρρίπτει εκείνα τα ταμπού που θέλουν τις γυναίκες να ετερό – ορίζονται βάσει των επαγγελματικών τους ρόλων και των κοινωνικών τους θέσεων, ακόμη κι αν οι ρόλοι αυτοί αποτελούν την εφαλτήριο τους. 

Οι Εμμανουέλλα Κοντογιώργου στο ρόλο της Άννας και η Κασσάνδρα Τζάρτζαλου σ το ρόλο της Ρεβέκκας, αποτυπώνουν σχηματικά την δίψα αυτών των δύο γυναικών, που καταλήγουν σε μια συνειδησιακή επανασταση ως προς τον τόπο του έρωτα.  Υπάρχει ένας δισταγμός ως προς το κομμάτι της λαγνείας, σαν να κρατιούνται τελευταία στιγμη στα όρια του καθωσπρεπισμού. Η παρουσία του Ντέστινυ / Γιώργου Ημέρη, λειτουργεί ως αντίποδας στην φαντασιακή συνθήκη των δύο γυναικών, και αφήνει το ερωτηματικό εάν τελικά όντως υπήρξε, γιατί με μιαν άλλη ανάγνωση, ίσως και να μην υφίστατο ως φυσική παρουσία αλλά ως αναπόφευκτος καταλύτης για να ορίσουν και να ξεπεράσουν τα εσκαμμένα. 

Σημείωση: αν παραβρεθείτε με πρόσκληση δημοσιογραφική ή μη στην παράσταση, έχετε υπόψιν ότι θα πρέπει να επιδείξετε την ταυτότητα σας στο ταμείο του θεάτρου. Από το 2014, που παρακολουθώ παραστάσεις για να γράψω, δεν μου έχει ζητηθεί ποτέ να επιβεβαιώσω με επίδειξη αστυνομικής ταυτότητας τα στοιχεία μου στο ταμείο θεάτρου για να παραλάβω την πρόσκληση. Και στην προκειμένη, έδειξα και από το κινητό μου, την επικοινωνία επιβεβαίωσης της πρόσκλησης μου από τον προσωπικό μου λογαριασμό ηλεκτρονικής αλληλογραφίας. Εντούτοις, χρειάστηκε και η επίδειξη ταυτότητας, και αναρωτιέμαι τι θα μου ζητούσαν αν δεν την είχα. 

Στοιχεία Παράστασης

Σκηνοθετική επιμέλεια: Χρύσα Καψούλη, Σκηνικά:Χριστόφορος Κώνστας@ Xsquare Design Lab

Κοστούμια: Ανδρονίκη Τζάρτζαλου, Κίνηση: Κωνσταντίνα Μπάρκουλη, Φωτισμοί: Χρήστος Μπαλαγιάννης, Φωτογραφίες - Poster: Xsquare Design Lab, Παραγωγή: Εταιρεία Θεάτρου «Σπίτι Της»

Παίζουν: Εμμανουέλλα Κοντογιώργου (Άννα), Κασσάνδρα Τζάρτζαλου (Ρεβέκκα).

Συμμετέχει στον ρόλο του Ντέστινυ ο Γιώργος Ημέρης.

Α Small Argo full of Art (Θέατρο Αργώ), Ελευσινίων 15, Μεταξουργείο Τηλέφωνο: 210 5201684

Παραστάσεις: Σάββατο και Κυριακή στις 21:00 (μέχρι τις 30 Νοεμβρίου)

Εισιτήρια: 10 ευρώ (κανονικό), 8 ευρώ (μειωμένο), 7 ευρώ (ομαδικό)

Διάρκεια: 70 λεπτά

Curator: Χρύσα Καψούλη


Σχόλια χρηστών

Για να συμμετέχετε στην συζήτηση πρέπει να γίνετε μέλη. Λάβετε μέρος σε κάποια συζήτηση κάνοντας roll-over στο αρχικό σχόλιο και πατήστε το κουμπί "Απάντηση". Για να εισάγετε ένα νέο σχόλιο χρησιμοποιήστε την φόρμα στο τέλος της λίστας.

Για να σχολιάσετε αυτό το άρθρο θα πρέπει να είστε εγγεγραμμένο μέλος