Point Of View

Ο Καραφλομπέκατσος & Η Σπυριδούλα – Κριτική

Νάγια Παπαπάνου

Δύο άνθρωποι, δύο εξομολογήσεις, δύο διαδρομές στην περιδίνηση του πόνου που αφαιρεί κάθε σύνδεση με την ζωή ή αλλιώς υπερτονίζει τον εκκωφαντικό πόνο της ζωής που θα ναι καλύτερα να σωπάσει. Δύο ρεσιτάλ ερμηνείας και μια παράσταση υπέροχη. 

Ο Κωνσταντίνος Μάρκελλος σκηνοθετεί, για λογαριασμό των This Famous Tiny Circus Τheater Group, μια παράσταση υποδειγματική που αναδεικνύει τόσο τα κοινά σημεία των δύο διηγημάτων της Λένας Κιτσοπούλου, όσο και τα μοναδικά γνωρίσματα των δύο ηρώων που μας αιχμαλωτίζουν με τον καταιγιστικό ρυθμό του λόγου, σαν ένα συνειρμικό πανηγύρι λέξεων, τραγουδιών και ρόλων. Αντιλαμβάνεται σκηνοθετικά το κάθε διήγημα ξεχωριστά, και σε δεύτερο επίπεδο δημιουργεί γέφυρες σύνδεσης ανάμεσα στα δύο, αρχής γενομένης του ρυθμού και της εκφοράς του λόγου, ενώ σε μια πιο απομακρυσμένη συνθήκη η παράσταση εντός της παράστασης που είναι πιο σαφής στη Σπυριδούλα, αλλά πιο τραγική στον Καραφλομπέκατσο. Επιπλέον, και στις δύο περιπτώσεις επιχειρεί την απόλυτη ενσωμάτωση του κοινού μέσα στην παράσταση, είτε ως το κοινό του κέντρου που παίζει η ‘Σπυριδούλα’, είτε ως το κοινό που παρακολουθεί εναγωνίως το κονσέρτο του Καραφλομπέκατσου στο μπαλκόνι του διαμερίσματος του. Αυτά τα τρία στοιχεία, ενσωματώνονται πλήρως στην σκηνοθετική συνθήκη, δίνοντας ένα αριστοτεχνικό αποτέλεσμα. 

Ο Θύμιος Κούκιος, είναι συγκλονιστικός μέσα στην πορεία του πληγωμένου χωρισμένου άντρα που ερμηνεύει. Το γκροτέσκο και το νατουραλιστικό στοιχείο εναλλάσσονται στην ερμηνεία του, αφήνοντας να αναδυθεί η ευαλωτότητα ενός ανθρώπου που πονάει αφόρητα. Χωρίς να εγκαταλείπει στιγμή την ορμή του λόγου που τον ωθεί σαν μια παραφορά παρλάτας, διακόπτει συνειδητά τον ελεύθερο συνειρμό του, μεταχειριζόμενος τα σκηνικά αντικείμενα για να μεταβεί στο επόμενο στάδιο του χαρακτήρα που υποδύεται. Η πορεία του στην ερμηνεία του Καραφλομπέκατσου, χωρίς να είναι ξεκάθαρα γραμμική, εντούτοις είναι σαφής και πιο συναισθηματική, καθώς ο αγαπητός και ‘ξεβράκωτος’ σολίστας, πασχίζει να μην φτάσει στα άκρα. 

Η Ελένη Στεργίου, υποδυόμενη τον ρόλο της εφορμά από διαφορετικές κατευθύνσεις, καθιστώντας τον ρόλο της ίσως μια από τις πιο  κατακερματισμένες φιγούρες: με κινηματογραφικά δάνεια από τον Αλμοδόβαρ, καρτουνίστικες ντίβες όπως η Τζέσικα Ράμπιτ, αλλά και σαφείς αναφορές στον σύντομο νέο – ρεαλισμό του Δαμιανού, μας παρουσιάζει το σύνθετο πορτρέτο ενός διεμφυλικού ανθρώπου. Κραυγαλέα κωμική και δραματικά τραγική, κατορθώνει να γίνει η γυναίκα που υποδύεται έναν άντρα που υποδύεται μια γυναίκα, πείθοντας μέσα στην απόλυτη θεατρικότητα της για το ότι το διαφορετικό, έχει πολύ κοινότοπες επιθυμίες με καθένα από εμάς που το ταυτοποιούμε ως μη ομόλογο μας. 

Τα σκηνικά και τα κοστούμια του Γιώργου Βαφιά, σε συνδυασμό με τον φωτιστικό σχεδιασμό της Μελίνας Μάσχα, ουσιαστικά συντείνουν στην δραματοποίηση των δύο διηγημάτων, ενώ προσθέτουν αξία στην σκηνοθετική γραμμή του Κωνσταντίνου Μάρκελλου. Ταυτόχρονα, γίνονται απαραίτητο στοιχείο της ερμηνείας από τους Στεργίου και Κούκιο, ενώ χωρίς αυτά η θεατρική ταυτότητα της παράστασης θα έχανε αυτή την αυθεντικότητα που παρουσιάζει. 

Σκηνοθεσία: Κωνσταντίνος Μάρκελλος

Παίζουν: Θύμιος Κούκιος, Ελένη Στεργίου

Φιλική Συμμετοχή: Νίκος Στεργίου

Παραγωγή: This Famous Tiny Circus theater group

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ

Πρεμιέρα: Δευτέρα 08 Οκτωβρίου της 21:15

Παραστάσεις:Για 10 ΜΟΝΟ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ |Από 8 Οκτωβρίου ως 6Νοεμβρίου 2018

Ημέρες και ώρες παραστάσεων: Κάθε Δευτέρα & Τρίτη της 21:15

Εισιτήριο: 15€(Κανονικό), 12€(Φοιτητικό),  10€(Ανέργων, ΑΜΕΑ, Άνω των 65, Ομαδικές Κρατήσεις άνω των 10 ατόμων)

Διάρκεια: 90 λεπτά

Χώρος: Θέατρο Σταθμός

Διεύθυνση:Βίκτωρος Ουγκώ 55, Αθήνα (Μετρό Μεταξουργείο)

Τηλ.:210 52 30 267


Σχόλια χρηστών

Για να συμμετέχετε στην συζήτηση πρέπει να γίνετε μέλη. Λάβετε μέρος σε κάποια συζήτηση κάνοντας roll-over στο αρχικό σχόλιο και πατήστε το κουμπί "Απάντηση". Για να εισάγετε ένα νέο σχόλιο χρησιμοποιήστε την φόρμα στο τέλος της λίστας.

Για να σχολιάσετε αυτό το άρθρο θα πρέπει να είστε εγγεγραμμένο μέλος