Agenda Music

Tigran Hamasyan

Boem Team

Πριν από έναν περίπου χρόνο, ο Tigran Hamasyan, «ήρθε, έπαιξε, μάγεψε» το Αθηναϊκό κοινό, στην κατάμεστη αίθουσα του Φιλολογικού Συλλόγου Παρνασσός.

Σήμερα, σχεδόν ένα χρόνο μετά, επιστρέφει στις 26 Νοεμβρίου σε ένα χώρο που θα μπορούσε να χαρακτηριστεί «το σπίτι του»: στην αίθουσα Αλεξάνδρα Τριάντη, στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.

O νεαρός Αρμένιος πιανίστας έχει στρέψει πάνω του το διεθνές ενδιαφέρον της τζαζ κι όχι μόνο μουσικής σκηνής και με κάθε του εμφάνιση μαγεύει το κοινό, καταφέρνοντας παράλληλα να εμφυσήσει στη μουσική του στοιχεία της κουλτούρας και των παραδόσεων της πατρίδας του - τόσο κοντά σε αυτά της δικής μας.

Με μια διαφορετική παράσταση και μια ακόμη δισκογραφική δουλειά, μια ηλεκτρισμένη ελεγεία στην γενέθλια πόλη του, το mini LP For Gyumri έρχεται για να αναπτύξει τις ρίζες τις σχέσης του με το Ελληνικό κοινό.

Ας μην καταφεύγουμε σε φλύαρες και πολυλεκτικές περιγραφές για το τι έχουμε να περιμένουμε, ας μιλήσει μόνο η μουσική ... Αννα-Μαρία Μπαρτζή Culturenow.gr 

Ο Tigran Hamasyan προσέφερε στο αθηναϊκό κοινό, στον Φιλολογικό Σύλλογο «Παρνασσός», μια αξέχαστη μουσική βραδιά που θα αποτελεί για πολύ καιρό ένα ενθύμιο της υπέρτατης καλλιτεχνικής ελευθερίας της έκφρασης.

Ο Hamasyan, βυθισμένος στο μουσικό του κόσμο, συνεπήρε το κοινό στα εξερευνητικά ρυθμικά μονοπάτια που ενοποιούν την αρμένικη παραδοσιακή μουσική με την jazz και την progressive rock.

Η αξία ενός καλλιτέχνη μπορεί πολλές φορές να μετρηθεί από τις συναισθηματικές αντιδράσεις που αυτός προκαλεί σε όσους τον παρακολουθούν ζωντανά στην σκηνή, όπου κατά τον Hamasyan, είναι και το σημαντικότερο μέρος ύπαρξης ενός μουσικού. Από την επιρροή, λοιπόν, που ασκεί η μουσική κάποιου κατά την διάρκεια της συναυλίας, όπως αυτή ζωγραφίζεται στο πρόσωπο των ακροατών, σε ένα χαμόγελο, σε ένα βλέμμα θαυμασμού ή χαράς, ακόμα και στις εκδηλώσεις σεβασμού, διαφαίνεται η σπουδαιότητα ενός μουσικού. Ο Αρμένιος πιανίστας και συνθέτης έχει επάξια λάβει εγκώμια από μεγάλους μουσικούς της jazz, όπως ο Herbie Hancock και ο Chick Corea, για αυτόν ακριβώς τον λόγο· διότι καταφέρνει και μετατρέπει τον ήχο του σε μια έντονη μουσική εμπειρία μέσα από το ανεξάντλητο πάθος, την εκφραστικότητα και το συναίσθημα που χαρακτηρίζει τις ερμηνείες του, κάτι που φανερώνει, βεβαίως, τη μεγάλη του αγάπη για την μουσική.

Όπως έχει ο ίδιος δηλώσει στο παρελθόν σε συνέντευξή του, η μεγαλύτερη πρόκληση για έναν καλλιτέχνη που βρίσκεται μόνος του στην σκηνή είναι να διατηρήσει το ενδιαφέρον του ακροατηρίου καθ' όλη την διάρκεια της συναυλίας και να το κάνει να «ταξιδέψει». Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι ο -μετριόφρων και ήπιων τόνων- Hamasyan το κατάφερε αυτό και με το παραπάνω, αφού καθήλωσε και υπνώτισε το κοινό με την εξαιρετική του εμφάνιση. Θάνος Λαΐνας, Avopolis.gr


Είναι συνηθισμένο μια συναυλία να ολοκληρώνεται μέσα σε χειροκροτήματα, ενίοτε θερμά. Λίγες όμως φορές τέτοιες στιγμές έχουν τόσο ηλεκτρισμό, με το χειροκρότημα να ακούγεται συμπαγές και ομόθυμο και με το ακροατήριο να στέκεται όρθιο για ώρα, σχεδόν ζητωκραυγάζοντας, δίνοντας την πλήρη κυριολεξία εκείνου που οι φίλοι μας οι Αγγλοσάξονες αποκαλούνε «standing ovation».

Προφανώς, η όλη παρουσία του Tigran Hamasyan άγγιξε κάποιες χορδές και συνομίλησε μαζί μας σε ένα επίπεδο που ξεπερνάει την αισθητική μας ευαρέσκεια. Κι εδώ θα μπορούσαμε να πούμε πολλά, όπως ίσως για το πώς η αρμένικη παράδοση την οποία επικαλείται ο Hamasyan μπορεί και μεταφράζεται στις δικές μας συλλογικές μνήμες (άλλωστε η Αρμενία δεν είναι όσο μακρινή φαντάζει στον χάρτη)· για τις μελωδίες που πετύχαιναν αλάνθαστα τον συναισθηματικό τους στόχο· ή για τη δυναμική με την οποία ο λεπτοκαμωμένος πιανίστας απέδιδε τις συνθέσεις του (επί των πλείστων παρμένες από το πρόσφατο σόλο άλμπουμ του Ancient Observer), γεμίζοντάς τις με ζωηρούς αυτοσχεδιασμούς και ερμηνεύοντας με έναν τρόπο που έκανε όλο του το σώμα να πάλλεται καθώς τα ακροδάχτυλά του ακροβατούσαν πάνω στα πλήκτρα του πιάνου. Λένα Κυριακίδη, Efsyn.gr 

Σαν μια ολόκληρη ορχήστρα από μόνος του είναι ο νέος και ώριμος βιρτουόζος πιανίστας Tigran Hamasyan. Το «φαινόμενο της τζαζ», όπως έχει χαρακτηριστεί, μας ταξίδεψε και μας παρέσυρε με τις μοναδικές μελωδίες του σε μια απογειωτική συναυλία χθες βράδυ.

Ο Αρμένιος συνθέτης, που γεμίζει στάδια κερδίζοντας από λάτρεις της τζαζ μέχρι ακροατές της heavy metal μουσικής, γοήτευσε και το αθηναϊκό κοινό στην κατάμεστη όμορφη αίθουσα του Φιλολογικού Συλλόγου «Παρνασσός», το οποίο τον «ανάγκασε» και σε δεύτερο encore.

Ήταν ένα με το πιάνο, σκυφτός πάνω του την περισσότερη ώρα του κονσέρτου, έπαιξε με πάθος -αυτός είναι και ο τίτλος του πρώτου του δίσκου σε ηλικία μόλις 18 χρόνων- και απέδειξε ότι δεν χρειάζεται τίποτα παραπάνω από αυτό για να μας συγκινήσει (παρά μόνο σε ένα κομμάτι που συνόδευε τον εαυτό του σφυρίζοντας).

Τζάμαρε με όλο του το σώμα, αποτύπωνε τα συναισθήματά του με μεγάλη εκφραστικότητα στο πρόσωπό του και αυτοσχεδίαζε ισορροπώντας ανάμεσα στις γνώσεις του, τον έλεγχο του παιξίματος και τη δημιουργία. Όλα τα παραπάνω έκαναν τόσο οικείο τον 30χρονο μουσικό, ακόμα και σε κάποιον που δεν τον γνώριζε πριν.


Μέγαρο Μουσικής Αθηνών Χώρος: Αίθουσα Αλεξάνδρα Τριάντη

Ημερομηνία/ Ώρα έναρξης:

26 Νοεμβρίου 2018/20:00

Προπώληση εισιτηρίων από: 28 Σεπτεμβρίου 2018

Τιμές εισιτηρίων

Από 20 ευρώ έως 60 ευρώ

Συγκεκριμένα:

Φοιτητικό: 20 ευρώ

Ζώνη Γ: 25 ευρώ

Ζώνη Β: 35 ευρώ

Ζώνη Α: 45 ευρώ

Διακεκριμένη Ζώνη: 60 ευρώ

Σημεία Προπώλησης

1. ηλεκτρονικά 

2. Στα ταμεία του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών

3. Ομήρου 8, Αθήνα

4. Τηλεφωνικό κέντρο: 210 7282333

5. σε όλα τα Public

Ομαδικές Κρατήσεις: Τηλ 210 7282367

Μέγαρο Μουσικής Αθηνών

Βασ. Σοφίας & Κόκκαλη, 115 21 Αθήνα, 210 7282000

Τηλ.Εισιτηρίων: 210 7282333


Σχόλια χρηστών

Για να συμμετέχετε στην συζήτηση πρέπει να γίνετε μέλη. Λάβετε μέρος σε κάποια συζήτηση κάνοντας roll-over στο αρχικό σχόλιο και πατήστε το κουμπί "Απάντηση". Για να εισάγετε ένα νέο σχόλιο χρησιμοποιήστε την φόρμα στο τέλος της λίστας.

Για να σχολιάσετε αυτό το άρθρο θα πρέπει να είστε εγγεγραμμένο μέλος